Les xarxes són espais, temps i situacions d'aprenentatge estimulants, significatives i integradores, ben contextualitzades i respectuoses amb el procés de desenvolupament dels infants
Les xarxes són espais, temps i situacions d'aprenentatge estimulants, significatives i integradores, ben contextualitzades i respectuoses amb el procés de desenvolupament dels infants, amb les seves potencialitats, interessos i necessitats. En aquestes propostes, l'infant pot prendre decisions que li permeten avançar en la seva evolució seguint el seu propi ritme.
Es facilita la vinculació de les xarxes amb les inquietuds dels infants, s'estableixen connexions entre el que és nou, el que és conegut, el que experimenta i el que viu. Abordar els aprenentatges des d'aquest enfocament suposa dissenyar i generar situacions d'aprenentatge funcionals i rellevants com són les xarxes.
El joc espontani i lliure és present en el funcionament i organització de les xarxes ja que és una activitat natural per l'infant i un context ideal de gaudi i d'aprenentatge, a través del qual l'infant es desenvolupa d'una forma natural i plaent:
descobreix, experimenta, aprèn, resol reptes amb creativitat i prova noves situacions. Els infants juguen per
plaer i per necessitat, per crear mons imaginaris, per recrear situacions viscudes, per interpretar la realitat des
dels desitjos, per divertir-se i riure, per crear vincles, per estructurar el seu pensament i desenvolupar la capacitat de comunicació.
I així participen els i les nostres alumnes a les xarxes d'aprenentatge de Pensem i descobrim, Connectem, Vilaprovens, Thinking through Art, Ciència en acció i Mou-te.