12/12/2024

Les formigues, els micos i les propostes d'aula

Una atenció més individualitzada i adaptada als diferents ritmes d'aprenentatge.

Les formigues, els micos i les propostes d'aula

Les propostes d’aula són un tipus d’estratègia metodològica que consisteix en organitzar l’estança en diversos espais on, a cadascun d’ells, es realitza una activitat simultània i diferent, sota una òptica lúdica, manipulativa iestimulant, i relacionada -sempre que sigui possible- amb els interessos dels infants i amb la situació d’aprenentatge que s’estigui desenvolupant en aquells moments.

Les propostes d’aula es fan per rondes setmanals i cadascuna consta de tres sessions que es duen a terme durant les estones establerts a l’horari. Així mateix, durant aquest tipus d’activitat, els infants es divideixen també en tres grupets de set infants i cadascun d’aquests va a la proposta que li ha estat assignada. Els grups aniran rotant a cada sessió de forma que, en acabar la ronda, tots ells hauran passat per totes les propostes.

Durant aquestes sessions sempre coincideixen dues persones adultes a la classe, de manera que, juntament amb els grups de treball més reduïts, es pot oferir als infants una atenció més individualitzada i adaptada als diferents ritmes d’aprenentatge.

Cada cop que s’inicia una nova ronda de propostes, aquestes s’expliquen en gran grup mostrant el material que s’utilitzarà i l’activitat que s’haurà de fer. Les propostes d’aula acostumen a mantenir un equilibri entre els sabers dels llenguatges oral, escrit, matemàtic o plàstic i el joc simbòlic.

No items found.